Obowiązek segregacji odpadów komunalnych
Informujemy, iż w związku ze zmianą ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r. poz. 2010) od dnia 6 września 2019 r. wszedł obowiązek segregacji odpadów komunalnych. Segregacja odpadów, do tej pory dobrowolna, stała się obligatoryjnym sposobem gromadzenia odpadów.
Zgodnie z obowiązującym prawem brak przeprowadzania segregacji lub stwierdzenie nieprawidłowości w jej prowadzeniu skutkować będzie odebraniem odpadów jako zmieszanych i podwyższeniem opłaty za miesiące, w których nie dopełniono obowiązku.
W związku z powyższym, właściciele nieruchomości (mieszkańcy, firmy), którzy jeszcze nie segregują odpadów powinni:
- złożyć w tutejszym Urzędzie nową deklarację z uwzględnieniem segregacji odpadów,
- pobrać od firmy odbierającej odpady worki do segregacji,
- zapoznać się z obowiązującymi w gminie zasadami segregacji odpadów komunalnych. Aktualne zasady dostępne są na stronie Ministerstwa Środowiska https://naszesmieci.mos.gov.pl/jak-segregowac
- podjąć trud segregacji w trosce o czyste środowisko i swoje finanse.
W przypadku niezłożenia nowej deklaracji opłata zostanie określona w drodze decyzji administracyjnej.
UWAGA!!!
PONOWNĄ DEKLARACJĘ SKŁADAJĄ TYLKO WŁAŚCICIELE NIERUCHOMOŚCI, KTÓRZY DO TEJ PORY NIE SEGREGOWALI ODPADÓW KOMUNALNYCH.
0 Komentarzy