Zarządzenie w sprawie ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze – Zastępca Skarbnika
OR.2110.27.2025.IJ
Zarządzenie Nr 285/2025
Burmistrza Miasta i Gminy Skała
z dnia 23.12.2025 r.
w sprawie: ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miasta i Gminy
w Skale.
Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych
(Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) Burmistrz Miasta i Gminy Skała zarządza co następuje:
- 1
Ogłaszam nabór na stanowisko urzędnicze na czas zastępstwa – Zastępca Skarbnika Gminy
w Urzędzie Miasta i Gminy w Skale.
- 2
- Treść ogłoszenia określającego wymagane kwalifikacje i termin składania ofert stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
- Ogłoszenie zamieszcza się:
- w Biuletynie Informacji Publicznej,
- na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy,
- na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu
- 3
Nabór przeprowadza Komisja Rekrutacyjna w składzie:
- Karolina Kosińska – przewodniczący komisji,
- Dorota Buczek – członek komisji,
- Izabela Jakubek – sekretarz komisji,
- Katarzyna Bernaś– członek komisji,
- 4
Zasady przeprowadzenia naboru określa: „Regulamin naboru na wolne stanowiska
urzędnicze w Urzędzie Miasta i Gminy w Skale”.
- 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1
OGŁOSZENIE
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Burmistrz Miasta i Gminy Skała ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze na czas zastępstwa – Zastępca Skarbnika Gminy w Urzędzie Miasta i Gminy w Skale.
- Niezbędne wymagania formalne:
- spełnienie wymagań określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135),
- posiadanie obywatelstwa polskiego, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
- nieposzlakowana opinia,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku,
- wykształcenie wyższe ekonomiczne lub podyplomowe ekonomiczne (w rozumieniu przepisów
o szkolnictwie wyższym i nauce),
- co najmniej trzyletni staż pracy w tym minimum roczny staż pracy na stanowiskach urzędniczych w administracji samorządowej związanych z prowadzeniem spraw objętych zakresem zadań w naborze.
- Wymagania dodatkowe:
- znajomość/umiejętności: zasad funkcjonowania administracji publicznej w szczególności samorządu gminnego, ogólna znajomość przepisów z zakresu funkcjonowania jednostek sektora finansów publicznych, umiejętność rozwiązywania problemów, umiejętności analityczne, bardzo dobra organizacja pracy własnej, znajomość i umiejętność praktycznego stosowania przepisów ustaw: Kodeks Postepowania Administracyjnego, Ustawa
o samorządzie gminnym, Ustawa o finansach publicznych, Ustawa o ochronie danych osobowych, Ustawa o rachunkowości, Ustawa o dochodach JST, Ustawa o podatkach
i opłatach lokalnych, Ustawa o podatku dochodowym, Ustawa o dyscyplinie finansów publicznych, Rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości oraz rachunkowości budżetowej, Prawo zamówień publicznych. - biegła znajomość obsługi komputera (pakiet Microsoft Office, poczta elektroniczna, Internet).
- umiejętność zarządzania budżetem,
- umiejętność prowadzenia negocjacji,
- odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- zastępowanie Skarbnika gminy,
- kontrasygnowanie umów, zleceń i zamówień,
- zatwierdzanie dokumentów finansowo-księgowych do wypłaty w ramach kwot planowanych w budżecie,
- bieżąca analiza realizacji planu budżetu Gminy,
- dokonywanie zmian planu budżetu oraz planu wykonawczego na wniosek jednostek budżetowych, osób odpowiedzialnych za realizację zadań przypisanych zakresem czynności,
- kontrola terminowości i prawidłowości jednostkowych i zbiorczych sprawozdań budżetowych,
- prowadzenie ewidencji i rozliczanie inwentaryzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych a także sporządzanie sprawozdawczości z w/w zakresu,
- nadzór nad przebiegiem i ostatecznym rozliczeniem inwentaryzacji majątku,
- obsługa programu „Bestia”,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych z zakresu prowadzenia rachunkowości, w szczególności planu kont, obiegu dokumentów , kontroli dokumentów, przeprowadzania inwentaryzacji,
- nadzór nad przebiegiem prac związanych z egzekucją zaległości w podatkach i opłatach lokalnych, opłatach za wodę, ścieki, czynsze i inne należności,
- współpraca z jednostkami budżetowymi i osobami rozliczającymi pod względem finansowym wydatki z zakresu obsługi programów unijnych,
- współpraca ze Skarbnikiem przy przygotowywaniu i sporządzaniu projektów budżetu na lata następne oraz sprawozdań z jego wykonania,
- przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych z zakresu wykonywanych czynności,
- prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z realizacją powierzonych zadań oraz jej bieżąca archiwizacja,
- obsługa korespondencji wpływającej i wychodzącej za pośrednictwem programu
e-Dokument.
- Informacja o warunkach pracy:
- wymiar zatrudnienia – 1 etat,
- stanowisko – Zastępca Skarbnika Gminy
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas zastępstwa,
- wynagrodzenie: w zależności od kwalifikacji i stażu pracy, zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych i Regulaminem wynagradzania w Urzędzie Miasta i Gminy w Skale,
- przewidywane zatrudnienie – niezwłocznie po rozstrzygnięciu naboru,
- miejsce pracy: siedziba Urzędu Miasta i Gminy w Skale, Rynek 29 (budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych), teren Miasta i Gminy Skała.
- w przypadku osób podejmujących pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym zgodnie
z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024 poz. 1135
z późn. zm), pierwsza umowa zostanie zawarta na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy wraz z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej.
- Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy Skała, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosił mniej niż 6 %.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny, zawierający także aktualny adres do korespondencji i nr telefonu,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór do pobrania),
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwo pracy lub aktualne zaświadczenie o zatrudnieniu) , staże, praktyki,
- kserokopie dyplomów i zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach itp.
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wzór do pobrania),
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych (wzór do pobrania),
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy na potrzeby realizacji procesu rekrutacji (wzór do pobrania).
Przetwarzane dane osobowe z pkt. a, b, c, d, e, na podstawie zgody.
W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata albo biuro tłumaczeń albo tłumacza przysięgłego.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć:
- Oferty w formie pisemnej należy złożyć w zaklejonej kopercie opatrzonej adnotacją: Nabór
na wolne stanowisko urzędnicze na czas zastępstwa – Zastępca Skarbnika w Urzędzie Miasta i Gminy w Skale – Dziennik Podawczy lub przesłać na adres: Skała, Rynek 29,
32-043 Skała, w terminie do dnia 09.01.2026 r. do godz. 15:00 (decyduje data i godzina faktycznego wpływu do Urzędu). - Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną drogą elektroniczną lub po terminie nie będą rozpatrywane.
- Oferty niekompletne lub niespełniające wymagań niezbędnych zostaną odrzucone.
- Kandydaci spełniający wymogi formalne i dopuszczeni do kolejnego etapu naboru,
o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej zostaną powiadomieni telefonicznie.
- Oferty niewykorzystane, zostaną zniszczone w sposób mechaniczny zgodnie z Informacją
o przetwarzaniu danych osobowych (dokument do pobrania).
- Informacja dodatkowa:
Nabór przeprowadzony zostanie w dwóch etapach:
- Analiza dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym oraz ustalenie listy kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu,
- Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.
Informacja o wyniku naboru podana zostanie niezwłocznie do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta i Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Skale.