Zaproszenie do składania ofert na: opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Skała dla części sołectwa Sobiesęki na części dz. nr 53/7, 53/8, 53/9, 53/5, 53/6, 53/1, 54/9, 93, 94, 95, 55/16, 55/21, 55/24, 55/18, 56/3, 57/9, 57/14, 58/8 (zwany dalej: planem).
GI.271.1.6.2025.SS Skała, dnia 01.04.2025r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Burmistrz Miasta i Gminy Skała w trybie zapytania ofertowego zaprasza do składania ofert na: opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Skała dla części sołectwa Sobiesęki na części dz. nr 53/7, 53/8, 53/9, 53/5, 53/6, 53/1, 54/9, 93, 94, 95, 55/16, 55/21, 55/24, 55/18, 56/3, 57/9, 57/14, 58/8 (zwany dalej: planem).
Z uwagi na wartość zamówienia nie przekraczającego 130 000,00 zł netto, w oparciu o art. 2 ust.1 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2020r.(Dz. U. z 2024 poz. 1320) Prawo zamówień publicznych, nie stosuje się przepisów ustawy.
- Dane ogłaszającego zapytanie ofertowe: Gmina Skała z siedzibą: Rynek 29; 32-043 Skała
REGON: 000547550
NIP: 677-10-24-094
Tel. 12 389 10 98 Fax 12 389 10 98 w . 104
email: skala@skala.pl, adres strony internetowej: www.skala.pl
- Opis przedmiotu zamówienia.
- Przedmiotem zamówienia jest:
- Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – dotyczy terenów położonych w obrębie Sobiesęki na części działek nr 53/7, 53/8, 53/9, 53/5, 53/6 nr 53/1, 54/9, 93, 94, 95, 55/16, 55/21, 55/24, 55/18, 56/3, 57/9, 57/14, 58/8 . Jest to część sołectwa, dla której Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie Wyrokiem sygn. Akt II SA/Kr 493/13 stwierdził nieważność uchwały Rady Miejskiej w Skale z dnia 19 grudnia 2005r., Nr XXXVIII/328/05 w części tekstowej co do §50, §3 ust. 1 pkt 7 lit. p oraz stwierdził nieważność uchwały w zakresie jej części graficznej obejmującej obszar oznaczony symbolem KU1.
- Opracowanie należy sporządzić zgodnie z procedurami określonymi w :
- Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 r. (t.j. Dz. U.z 2024 r., poz. 1130, z późn. zm.),
- Rozporządzenia Ministra Rozwoju I Technologii w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z dnia 17 grudnia 2021r r. (Dz. U. z 2021 r., poz. 2404),
- Ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
- w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko z dnia 3 października 2008 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112, z późn. zm.),
- Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. ( t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 54),
- Ustawa o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1478),
- Ustawy prawo wodne z 20 lipca 2017 r. ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1087, z późn. zm.),
- Ustawy prawo budowlane z 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725, z późn. zm.),
- Ustawy o gospodarce nieruchomościami z 21 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 1145 z późn. zm.),
- Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z 23 lipca 2003 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. Z 1292 późn. zm.),
- Ustawy prawo geologiczne i górnicze z 9 czerwca 2011 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1290 z późn. zm.),
- innych aktów prawnych niezbędnych do poprawnego opracowania miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego.
- Pozostałymi przepisami mającymi zastosowanie w przedmiocie zamówienia.
oraz przepisami szczególnymi dotyczącymi ochrony środowiska, przyrody, zabytków, prawo wodne, prawo geologiczne i górnicze, ochrony gruntów rolnych i leśnych i innymi niezbędnymi przepisami.
4. Zamówienie obejmuje wykonanie i dostarczenie Zamawiającemu do jego siedziby, to jest do Urzędu Miasta i Gminy Skała, przedmiotu zamówienia w następującym zakresie i formach:
- prace o charakterze proceduralnym – redakcja ogłoszeń prasowych i zamieszczenie ich w Dzienniku o zasięgu regionalnym (na własny koszt),
- przygotowanie obwieszczeń, zawiadomień (wraz z rozdzielnikiem)przygotowanie obwieszczeń, ogłoszeń, zawiadomień wraz z rozdzielnikami na każdym z etapów wymagających udziału społeczeństwa i ustawowych organów,
- przygotowanie wystąpień i załączników do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w sprawie uzgodnienia zakresu szczegółowości prognozy oddziaływania na środowisko,
- pozyskanie własnym kosztem i staraniem wszystkich materiałów i danych niezbędnych do sporządzenia przedmiotu zamówienia, w tym niezbędnych kopii map pochodzących z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zgromadzenie i analizy materiałów wyjściowych,
- analiza złożonych wniosków do zmiany planu wraz z przygotowaniem propozycji ich rozpatrzenia,
- opracowanie projektu zmiany planu z uwzględnieniem wniosków,
- opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko ustaleń projektu planu zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami,
- przygotowanie pism przewodnich o zaopiniowanie i uzgodnienie projektu planu,
- przygotowanie do rozesłania projektu planu wraz z załącznikami prognozą oddziaływania na środowisko do opiniowania i uzgadniania do organów opiniujących i uzgadniających,
- uzyskanie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne, jeżeli wymagają tego przepisy odrębne,
- uzyskanie od Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej pozytywnej opinii o projekcie planu,
- wprowadzenie ewentualnych zmian wynikających z otrzymanych opinii i uzgodnień oraz ewentualne ponowne uzgodnienie projektu planu,
- prowadzenie bieżących konsultacji rozwiązań projektowych z Zamawiającym,
- przygotowanie ogłoszenia o przystąpieniu do konsultacji społecznych;
- przeprowadzenia konsultacji społecznych oraz wprowadzenia do projektu planu zmian wynikających z tych konsultacji,
- przygotowanie stosownego projektu uchwały zmiany planu z uzasadnieniem wraz z załącznikami celem przedłożenia Radzie Miejskiej w Skale do uchwalenia stosownie do art. 20 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, uczestnictwo w posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej w Skale opiniującej projekt planu oraz na sesji Rady Miejskiej uchwalającej Plan,
- sporządzenie dokumentacji formalno-prawnej prac planistycznych i przekazanie do oceny przez Wojewodę jej zgodności z przepisami prawnymi,
- udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia planu do zgodności z przepisami prawa, (w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę) – bez dodatkowego wynagrodzenia,
- w przypadku zmiany prawa w trakcie wykonywania zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest w ramach niniejszego zamówienia uzupełnić (zmienić) opracowanie stanowiące przedmiot zamówienia o niezbędne czynności merytoryczne i formalne, mające na celu dostosowanie opracowania do przepisów obowiązujących w dniu zakończenia wykonywania zamówienia,
- Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia wymaganego rezultatu (realizacji całości zadania), odpowiadającego stanowi prawnemu na dzień wykonania przedmiotu zamówienia. Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane wyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz innych przepisach szczególnych niezbędne do właściwego i kompleksowego opracowania dokumentacji projektowej, należy traktować, jako oczywiste i uwzględniać w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.
Plan należy wykonać w technice tradycyjnej, papierowej (3 egzemplarze zbindowane) oraz w wersji elektronicznej (rysunek w formacie JPG lub PDF w rozdzielczości zapewniającej czytelność rysunku, tekst uchwały w dokumencie tekstowym, którym dysponuje Zamawiający oraz w wygenerowanym formacie PDF). Dokumentacja powinna być przygotowana zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 27.12.2011 r. w sprawie wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych zawierających akty normatywne i inne akty prawne, dzienników urzędowych wydawanych w postaci elektronicznej oraz środków komunikacji elektronicznej i informatycznych nośników danych (Dz. U. z 2023, poz. 2622) oraz ustawą z dnia 20 lipca 2000 r., o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (tekst jednol. Dz. U. z 2019 poz. 1461 z późn. zm.) tj. w formacie ZIPX oprogramowanie Legislator firmy ABC Pro Sp. z o.o. Dokumentację mapową należy opracować w wersji elektronicznej umożliwiającej prawidłowy odczyt w oprogramowaniu GIS ( np.QGIS lub ArcGIS) oraz w formacie SHPE i TIFF.
Dokumentację planistyczną sporządzoną na poszczególnych etapach opracowania należy przedłożyć Zamawiającemu w ilościach odpowiednich dla przeprowadzenia kolejnych działań proceduralnych.
Wykonawca jest zobowiązany do stałej współpracy z Zamawiającym w celu koordynowania prawidłowego przebiegu realizacji przedmiotu zamówienia.
8. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia wynoszącej 24 miesiąceod dnia podjęcia uchwały, o której mowa w art. 20 ust.1, co zostanie potwierdzone przez Wykonawcę na formularzu oferty – załączniku nr 1 do niniejszego zapytania. W ramach udzielonej gwarancji zawiera się również pomoc doradztwo i udzielenie wyjaśnień po uchwaleniu zmiany planu.
9. Warunki płatności: wynagrodzenie ma charakter ryczałtowy i będzie płatne jednorazowo, zgodnie z zapisami zawartymi we wzorze umowy, wg załącznika nr 6 do niniejszego zapytania. Faktura Wykonawcy za wykonane roboty zostanie zapłacona w terminie do 30 dni od daty otrzymania faktury.
- Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania oraz podstawy wykluczenia
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej i zawodowej, tj. posiadają wiedzę i doświadczenie wyrażające się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej dwie usługi polegające na:
opracowaniu miejscowego planu/miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, obejmujących łącznie powierzchnię nie mniejszą niż 100 ha
2) Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.
a) minimum jedną osobą, która pełnić będzie funkcję głównego projektanta, posiadającą minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe polegające na planowaniu i projektowaniu urbanistycznym oraz spełniającą jeden z warunków, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r.o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednol. Dz.U. z 2020 r. poz. 293.) tj.:
nabyły uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym na podstawie ustawy z dnia 12 lipca 1984 r. o planowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1989 r. poz. 99, 178 i 192, z 1990 r. poz. 198 i 505 oraz z 1993 r. poz. 212) lub
- nabyły uprawnienia urbanistyczne na podstawie art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. poz. 139, z późn. zm.) lub
- posiadają kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2013 r. poz. 932 i 1650) lub
- posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej;
- posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie innym niż określony w tirecie 4 oraz ukończyły studia podyplomowe w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej lub
- są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia
o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli kwalifikacje zawodowe do projektowania zagospodarowania przestrzeni i zagospodarowania przestrzennego w skali lokalnej i regionalnej odpowiadające wymaganiom określonym w tirecie 4 lub 5,
- Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w oparciu
o załączone do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w Części VII niniejszego zapytania ofertowego.
3.Wykonawca, który nie wykaże spełnianie warunków udziału w postępowaniu podlega wykluczeniu z postępowania.
- Kryteria oceny ofert
Kryteria oceny ofert: Cena – 100 pkt
Termin i miejsce składania ofert
- ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć:
- osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Skale, Rynek 29, 32-043 Skała na dzienniku podawczym;
- przesłać pocztą na adres Urzędu Miasta i Gminy w Skale, Rynek 29, 32-043 Skała;
- elektronicznie na adres skala@skala.pl
w terminie do 11 kwietnia 2025 r. do godz. 15:00.
- Oferty należy składać w nieprzejrzystych, zaklejonych kopertach lub opakowaniach. Oferta powinna być oznakowana następująco:
ZAPYTANIE OFERTOWE.
Sporządzenie MPZP miasta i gminy Skała, dla części sołectwa Sobiesęki
Wraz z nazwą Wnioskodawcy oraz adresem
- w przypadku braku tej informacji Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z tego braku, np. przypadkowe otwarcie oferty przed terminem otwarcia, a w przypadku przesłania jej pocztą – nie otwarcie w trakcie sesji otwarcia;
- wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca, niezależnie od wyniku postępowania;
- informujemy, że Urząd Miasta i Gminy w Skale jest jednostką budżetową publiczną – prosimy o wyrażenie zgody na podanie: nazwy Wykonawcy, danych adresowych oraz ceny zawartej
w ofercie do publicznej wiadomości, w szczególności poprzez poinformowanie innych uczestników postępowania o jego wynikach oraz zamieszczenie informacji o zawarciu umowy na stronie internetowej skala.pl, poprzez złożenie klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych według załączonego wzoru (stanowiącego załącznik nr 9 do niniejszego zaproszenia). - wyrażenie zgody na podanie do publicznej wiadomości powyższych danych jest dobrowolne, jednak niezbędne z punktu widzenia możliwości uczestnictwa w niniejszym postępowaniu dla celów jego przeprowadzenia – niewyrażenie przedmiotowej zgody jest równoznaczne z brakiem możliwości wzięcia udziału w postępowaniu.
- Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.
- Oferty są jawne od chwili ich otwarcia przez Zamawiającego. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informację stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji dotyczących nazwy i adresu Wykonawcy, ceny, terminu wykonania zamówienia, gwarancji i warunków płatności.
- Oferty można składać osobiście, przez posłańca lub przesyłać pocztą za potwierdzeniem odbioru. W takim przypadku za termin złożenia oferty uznaje się datę i godzinę potwierdzenia odbioru przesyłki przez Zamawiającego.
- Oferta złożona po terminie nie będzie brana pod uwagę w niniejszym postępowaniu.
- Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
- Zamawiający niezwłocznie zwraca ofertę, która została złożona przez Wykonawcę po terminie.
- Termin realizacji zamówienia:
- Ustala się termin realizacji zamówieniado 15 miesięcy od dnia podpisania umowy, jednakże warunkiem koniecznym jest przygotowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego do wyłożenia do publicznego wglądu (art. 67 ust. 4 pkt 1 ustawy zmieniającej ustawę o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 poz. 1668) – jeżeli ten warunek nie zostanie dotrzymany z winy Wykonawcy umowa zostaje rozwiązana bez rozliczeń między stronami.
Opis sposobu przygotowywania ofert, forma składania dokumentów:
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- Oferta musi być podpisana przez uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy. Jeżeli dokumenty będą podpisane przez pełnomocnika firmy lub inną osobę upoważnioną, to do oferty należy dołączyć prawnie skuteczne pełnomocnictwo lub upoważnienie. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
- Oświadczenia składane są w oryginale. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
- Oferta podmiotów występujących wspólnie:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie spółki cywilnej, konsorcjum, porozumienia zawartego między podmiotami). Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem).
Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dla spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia wymagane jest, aby wymóg w zakresie wykonania minimum 3 usług polegających na opracowaniu lub zmianie studium spełnił w całości co najmniej jeden z podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie – brak możliwości tzw. sumowania doświadczenia.
Oświadczenia wg załącznika 2 i 3 składa odrębnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
- Informacja o dokumentach składających się na ofertę
Wykonawca ma obowiązek przedłożenia w ofercie następujących dokumentów:
- Formularz oferty wg zał. nr 1,
- Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, jeżeli oferta będzie podpisana przez osobę(y) upoważnioną(e) lub w przypadku występowania podmiotów wspólnie,
- Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, wg zał. nr 2,
- Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia, wg zał. nr 3
- Wykaz usług wykonanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane – wg zał. nr 4 wraz z załączeniem:
- Dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane. Referencje winny być w języku polskim oraz dotyczyć prac wykonanych na terenie Polski.
UWAGA:
Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Bazie konkurencyjności.
- Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg zał. nr 5.
Jeżeli Wykonawca, który złożył najkorzystniejszą ofertę nie załączył do oferty wymaganych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ppkt 2 – 7, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień, oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonych oświadczeń lub dokumentów.
- Opis sposobu obliczenia ceny
- Ceną ofertową jest cena ryczałtowa brutto za cały zakres przedmiotu zamówienia
i powinna być podana w PLN cyfrowo i słownie. - Zamawiający będzie poprawiał oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
- Wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia wyraża zgodę na poprawienie pomyłki polegającej na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty pod rygorem odrzucenia oferty.
- Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami
- W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje należy przekazywać za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem, że jeżeli przepisy innych ustaw lub rozporządzeń wykonawczych wymagają szczególnej formy dla danego dokumentu, Wykonawca musi zastosować tą formę. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
- Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje należy przekazywać do Zamawiającego:
- drogą elektroniczną na e-mail: skala@skala.pl,
- pisemnie na adres: Urząd Miasta i Gminy Skała, Rynek 29; 32-043 Skała.
- Oferty oraz oświadczenia wg załączników nr 2 i 3 do niniejszego zapytania (potwierdzające wstępnie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej, opatrzone własnoręcznym podpisem.
- Wykonawca może zwrócić się na piśmie (faksem, drogą elektroniczną) do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie zapytania ofertowego. Zamawiający jest zobowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, nie później niż na 2 dni przez upływem terminu składania ofert – pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści zapytania wpłynął po upływie terminu składania wniosku lub dotyczy udzielonych wyjaśnień Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający zamieści na stronie internetowej Zamawiającego. www.siewierz.pl
- Ze strony Zamawiającego pracownikami uprawnionymi do kontaktowania się
z Wykonawcami jest: Sylwia Seweryn, 12 389 10 98 w. 109.
- Termin ważności oferty
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz
z upływem terminu składania ofert.
- Istotne dla Wykonawcy postanowienia umowy
Formularz umowy, która zostanie podpisana w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego zapytania ofertowego stanowi załącznik nr 6. Wykonawca akceptuje postanowienia umowne składając oświadczenie na formularzu oferty – załącznik nr 1.
- Określenie warunków istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia
- Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie w szczególności
w następującym zakresie:
1.1.Przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy (aneks terminowy) może nastąpić w następujących przypadkach:
- wystąpienie „siły wyższej” rozumianej jako wydarzenie zewnętrzne, niemożliwe lub prawie niemożliwe do przewidzenia i poza kontrolą stron umowy np. powodzie, pożary, epidemie, zamieszki, akty wandalizmu, strajki, zakazy importu i eksportu, blokady granic i portów oraz inne podobne zdarzenia poza kontrola stron umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość bądź znaczne utrudnienie wywiązania się z umowy. Termin wykonania umowy może zostać przedłużony o czas trwania okoliczności podyktowanych lub wynikających z siły wyższej.
- niezawinione przez Wykonawcę opóźnienia ze strony Zamawiającego lub innych podmiotów w akceptacji przedstawianych wstępnych materiałów, opracowań i projektów – termin wykonania przedmiotu umowy może zostać wydłużony o okres opóźnienia,
- konieczność dokonania zmian w materiałach lub na opracowaniach w trakcie świadczenia usługi w przypadku wniesienia nieprzewidzianych wcześniej uwag przez Zamawiającego lub inne podmioty, a także w przypadku zmiany
w przepisach prawnych powodujące konieczność wprowadzenia zmian
w opracowanych dokumentach – termin wykonania przedmiotu umowy może zostać wydłużony o czas niezbędny na wprowadzenia zmian, - wystąpienie prac dodatkowych, niezbędnych do realizacji zakresu podstawowego – termin wykonania przedmiotu umowy może zostać przedłużony o czas niezbędny na wykonanie prac dodatkowych,
- wystąpienie innych okoliczności nie leżących po stronie Wykonawcy, jeśli wydłużenie terminu jest korzystne dla Zamawiającego – termin wykonania przedmiotu umowy może zostać wydłużony o czas trwania tych okoliczności.
- Zmiana przedmiotu umowy w przypadku, gdy:
- w trakcie realizacji zamówienia wystąpią nieprzewidziane w dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego okoliczności powodujące konieczność zmiany opisu przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności jeżeli informacje wynikające z opisu przedmiotu zamówienia okażą się nieprawidłowe, co spowoduje konieczność zmiany opisu przedmiotu zamówienia w zakresie cech, zakresu lub innych wymagań Zamawiającego odnoszących się do opracowywanej zmiany studium. Wystąpienie powyższych okoliczności uprawnia strony do zmiany Umowy w zakresie,
w jakim informacje znajdujące się w dokumentacji postępowania okażą się niezgodne z zastanym stanem rzeczywistym. - zmienią się wymagania Zamawiającego co do przedmiotu zamówienia, które nie były przewidziane w pierwotnym opisie przedmiotu zamówienia, a ich wprowadzenie jest zasadne ze względów funkcjonalnych studium,
- zmienią się obowiązujące przepisy prawa, które weszły w życie po terminie składania ofert, powodujące konieczność zmiany zakresu przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności zmiany obowiązków Wykonawcy lub rozwiązań wynikających z opisu przedmiotu zamówienia,
Wystąpienie powyższych okoliczności umożliwia stronom zmianę umowy poprzez zmianę obowiązków Wykonawcy lub opisu przedmiotu zamówienia, w tym przede wszystkim poprzez wprowadzenie nowych lub innych zapisów, pod warunkiem że wprowadzane modyfikacje nie zmieniają ogólnego charakteru umowy, a przy tym są niezbędne do realizacji celu umowy.
3) Zmiana przedstawiciela wykonywania obowiązków umownych Zamawiającego na skutek zdarzeń losowych, zmian kadrowo-personalnych, utraty wymaganych uprawnień, utraty stanowiska, itp.
4) Zmiana osób wyznaczonych przez Wykonawcę do świadczenia usług na inne osoby jest możliwa w uzasadnionych przypadkach (na skutek zdarzeń losowych, utraty uprawnień itp.) pod warunkiem wykazania uprawnień i spełnienia innych wymogów w zakresie nie mniejszym niż wskazane w zapytaniu ofertowym.
5) Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku gdy poniższe zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę:
a) zmiana stawki podatku od towarów i usług. Do faktur wystawianych po wejściu w życie zmiany stawki podatku VAT naliczana będzie nowa stawka.
b) zmiana wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zmiana zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
Zmiana wynagrodzenia, o którym mowa w lit b-d będzie polegała na zmianie wynagrodzenia Wykonawcy o wartość równą dodatkowym (lub obniżonym) kosztom, które Wykonawca poniesie (zaoszczędzi) w związku ze zmianą regulacji prawnych. Przedmiotowa zmiana obowiązywać będzie od miesiąca następującego po miesiącu, w którym obowiązywać będą zmienione przepisy. W tym przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentacji księgowej uzasadniającej różnicę obu kosztów.
6) Konieczność wyjaśnienia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych
w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy z celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony.
2. Do każdej propozycji zmiany wymagającej aneksu do umowy, inicjujący zmianę przedstawi opis propozycji zmiany, w tym wpływ na termin wykonania zamówienia oraz uzasadnienie zmiany. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia.
- Informacja na temat składania ofert częściowych i wariantowych
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych i wariantowych.
XIV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
XV Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Skała, Urząd Miasta i Gminy Skała z siedzibą w Skale, ul. Rynek 29;
- w sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres Pan Paweł Chochół Urząd Miasta i Gminy w Skale, 32-043 Skała, Rynek 29 , pocztą elektroniczną na adres e-mail: pchochol.priv@gmail.com
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym; • odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- Posiada Pan/Pani:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO
ZATWIERDZAM:
Burmistrz Miasta i Gminy Skała
Załączniki:
- Formularz ofertowy – załącznik nr 1
- Oświadczenie o spełnianiu warunków – załącznik nr 2
- Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia – załącznik nr 3
- Wykaz usług – załącznik nr 4
- Wykaz osób – załącznik nr 5
- Wzór umowy – załącznik nr 6
- Opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 7
- Wytyczne dla planistów – załącznik nr 8
- Klauzula RODO – załącznik nr 9
- Uchwała nr XII/118/25 Rady Miejskiej w Skale z dnia 27 lutego 2025r w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/102/25 Rady Miejskiej w Skale z dnia 30.01.2025r