Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

„Koncepcja odwodnienia terenu wraz z zagospodarowaniem wód opadowych i roztopowych na terenie miejscowości Cianowice dz. nr ewid. 498/1, 180/1, 181/3”

                                                                                                                      Skała, dnia 19.02.2025 r.

GI.271.1.1.2025.MM

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY

 

Z uwagi na wartość zamówienia nie przekraczającego 130 000,00 zł netto, w oparciu o art. 2 ust.1 pkt ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień  publicznych, nie stosuje się  przepisów  ustawy.

 

  1. Warunki formalno – prawne zapytania ofertowego
  2. Zamawiający: Gmina Skała

      Adres: Urząd Miasta i Gminy w Skale, Rynek 29, 32-043 Skała

  1. Dotyczy procedury udzielenia zamówienia dla których wartość nie przekracza kwoty 130 000zł na podstawie 2 ust. 1 pkt. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
  2. Zamawiający wybierze ofertę uznaną za najkorzystniejszą spośród prawidłowo złożonych
  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania zapytania ofertowego na każdym etapie bez podania

        przyczyny.

 

  1. Przedmiot zamówienia

 

Zamówienie:

  1. Koncepcja odwodnienia terenu wraz z zagospodarowaniem wód opadowych i roztopowych na terenie miejscowości Cianowice dz. nr ewid. 498/1, 180/1, 181/3”,

Opracowanie kompleksowego rozwiązania odwodnienia części miejscowości Cianowice w obszarze ul. Słonecznej opisującego sposób zagospodarowania wód roztopowych                    i opadowych ze wskazaniem zlewni, nawet poza obszarem opracowania.                                  Zgodnie z warunkami określonymi poniżej.

Należy wskazać przynajmniej dwa warianty rozwiązania.

 

  1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonaniu koncepcji gospodarowania wodami opadowymi i roztopowymi na terenie miejscowości Cianowice w obrębie ul. Słonecznej, wraz z koncepcją utworzenia zbiornika retencyjnego oraz właściwą według potrze budową i rozwojem kanalizacji deszczowej w celu zabezpieczenia terenów przed negatywnymi skutkami intensywnych opadów deszczu przez prawidłowe odprowadzenie nadmiaru wód opadowych i roztopowych do odbiorników. Należy wskazać minimum dwa warianty rozwiązania problemu odwodnienia przedmiotowego terenu.

 

  1. Cel opracowania

Opracowanie koncepcji ma być podstawą do wykonania prac związanych z kierunkami rozwoju dotyczącymi uzbrojenia w sieć kanalizacji deszczowej obszaru miejscowości Cianowice w obrębie     ul. Słonecznej oraz sprawdzenie możliwości odbioru spływu obliczeniowego przez istniejące bądź planowane odbiorniki wód opadowych, po uzupełnieniu terenu w sieć kanalizacji deszczowej                          z podaniem rozwiązania układu. W koncepcji przenalizowane zostaną możliwości retencjonowania i ujmowania wód opadowych przed spływem do systemu planowanej kanalizacji deszczowej, rowów melioracyjnych oraz możliwości wykorzystania istniejących zbiorników wodnych oraz planowanego zbiornika retencyjnego do gromadzenia wód, jak również wskazanie optymalnych rozwiązań zwiększających retencyjność terenów zurbanizowanych. Dodatkowo  pozwoli  na określenie  kierunków  działań (technicznych,  organizacyjnych, inwestycyjnych i planistycznych) w zakresie poprawy wydolności i bezpieczeństwa systemu odprowadzania wód opadowych.

Opracowanie ma za zadanie powiązać istniejący systemem melioracyjny oraz wskazać istniejące elementy do wykorzystania oraz zaplanować nowe elementy (jak np. zbiorniki małej retencji), jako spójny całościowy system w celu odprowadzania wód opadowych oraz lepszego zabezpieczenia wskazanego obszaru na terenie miejscowości Cianowice przed podtopieniami i zalewaniem. Niniejsza koncepcja stanowić będzie podstawę do wykonania projektów budowlanych sieci kanalizacji deszczowej.

 

  1. Założenia do opracowania koncepcji:
  • Opracowanie koncepcji odwodnienia należy wykonać przy założeniu, że wody opadowe mają być odprowadzone do jak najbliżej położonych odbiorników, rowów, zaplanowanych zbiorników retencyjnych czy też kanalizacji deszczowej. Trasy kanałów należy dostosować do istniejących i projektowanych dróg. Koncepcja obejmie wyznaczenie przebiegu rurociągów głównych w pasach

drogowych, z uwzględnieniem połączeń z posesji prywatnych w celu ich indywidualnego połączenia w terminie późniejszym.

  • W przypadku lokalizacji planowanych tras rowów/rurociągów oraz innych urządzeń wodnych na terenach prywatnych, uzgodnień dot. dysponowania terenem na cele budowlane z ich właścicielami dokona Wykonawca.
  • Wykonawca winien maksymalnie wykorzystać tereny będące w posiadaniu Gminy na posadowienie urządzeń wodnych. Wykonawca zlokalizuje urządzenia odwadniające na terenach prywatnych tylko w przypadku braku możliwości ich lokalizacji na terenach będących własnością Gminy.
  • Przygotowanie map do celów opiniodawczych w ramach niniejszego zamówienia wykonuje wykonawca wraz z ewentualnymi uzupełniającymi pomiarami geodezyjnymi z określeniem rzędnych wysokościowych niezbędnych do prawidłowego wykonania opracowania,
  • Granice opracowania obejmują wyznaczony teren po obu stronach drogi gminnej dz. nr ewid. 498/1 oraz 501/1 w miejscowości Cianowice.
  • Wykonawca w ramach zamówienia uzyska informację o własności terenów oraz dokona uzgodnień warunki techniczne) wstępnych z właścicielami odbiorników dla wód opadowych i wskaże konieczne od uzyskania pozwolenia, zgody, uzgodnienia itp. w stosunku do poszczególnych rozwiązań projektowych(wersji)
  • Wykonawca uzyska decyzje o lokalizacji celu publicznego jeżeli jest wymagana na tym etapie.
  • Wykonawca zapewni udział w ocenie opracowań przygotowanych na podstawie przedmiotowego opracowania projektów sieci kanalizacji deszczowej.

 

  1. Opracowanie wariantowej koncepcji odwodnienia terenu powinno obejmować:
  • Propozycję odprowadzenia nadmiaru wód opadowych do zbiorników retencyjnych i rowów poprzez odwodnienie powierzchniowe oraz istniejące i planowane sieci;
  • Tworzenie zlewni przez niweletę terenu oraz budowę kanalizacji deszczowej, jeśli inne metody nie będą mogły mieć zastosowania;
  • Propozycję posadowienia  przepompowni,  zbiorników  retencyjnych  wód  opadowych z zachowaniem wymagań polskich norm dotyczących ochrony środowiska;
  • Analizę stanu władania miejscami zrzutu wód opadowych, rowów i trasy ewentualnych kolektorów deszczowych;
  • Analizę wariantów rozwiązań technicznych i technologicznych i ich opracowanie do przeprowadzenia postępowania środowiskowego (w tym pozwoleń wodno-prawnych i innych wymaganych przepisami prawa budowlanego);
  • Ocenę techniczno-ekonomiczną rozpatrywanych wariantów rozwiązań koncepcyjnych;
  • Propozycję jednolitego systemu zarządzania urządzeniami pomiarowymi i regulacyjnymi,

 

  1. Koncepcja będzie zawierać :
  • Opis stanu istniejącego wraz z ilustracją graficzną oraz jego ocenę i wnioski;
  • Przeliczenie możliwości przejęcia wód opadowych przez istniejące odbiorniki;
  • Rozwiązanie układu sieci kanalizacji deszczowej w oparciu o istniejący układ zlewni i kolektorów;
  • Średnice i długości kanałów;
  • Określenie kierunku spływu wód deszczowych;
  • Bilans ilości wód opadowych dla zlewni, odprowadzanych do odbiornika;
  • Sprawdzenie możliwości odbioru spływu obliczeniowego przez odbiorniki wód opadowych dla zlewni po uwzględnieniu proponowanej budowy sieci kanalizacji deszczowej

 

  1. WYMAGANIA DOTYCZĄCE OFERTY
  • Koncepcja odwodnienia terenu objętego opracowaniem (min. dwa warianty) wykonana będzie w formie opisowej i graficznej, z naniesieniem planowanych kanałów, rurociągów, zbiorników retencyjnych itp. na mapach;
  • Koncepcji należy wykonać w wersji papierowej (3 egz.) oraz elektronicznej (pdf, dwg, doc, jpg – 1 egz. np. płyta cd, bądź dysk przenośny;
  • Częścią opracowania, będzie analiza techniczno-ekonomiczna określając zasadność zastosowania rozwiązań oraz koszty realizacji poszczególnych wariantów;
  • Kierunki zmian w gospodarowaniu wodami opadowymi.

 

  • Warunki udziału w postępowaniu

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy potwierdzający, że posiadają niezbędną wiedzę                          i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,                   a w szczególności:

 

  1. Wykonawca zobowiązany będzie zobowiązany do wykazania, że w ramach zespołu zaangażowanego w realizacje przedmiotu zamówienia będzie dysponować następującymi osobami:
  • kierownikiem zespołu – osoba cechująca się znajomością przepisów prawa w zakresie prawa administracyjnego, budowlanego, wodnego, ochrony środowiska oraz funduszy europejskich, legitymująca się min. pięcioletnim doświadczeniem w realizacji 3 usług doradczych, konsultingowych stosowaniu prawa w przygotowaniu lub realizacji inwestycji infrastrukturalnych;
  • specjalista ds. kanalizacji deszczowej – osoba posiadająca uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz minimum 5 letnią praktyki zawodową, która brała udział w realizacji usług dotyczących analiz techniczno-ekonomicznych z obszaru odprowadzania wód opadowych i roztopowych;
  • specjalista ds. hydrologii – osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku hydrologia,  z udokumentowaną 5 letnią praktyką zawodową w zakresie badań i analiz odprowadzania                                    i zagospodarowania wód opadowych i roztopowych;
  • specjalistą ds. ochrony środowiska – osoba posiadająca wyższe wykształcenie z zakresu ochrony środowiska oraz udokumentowaną co najmniej 3 letnią praktykę zawodową z zakresu zagadnień środowiskowych związanych z gospodarką wodami opadowymi. Zamawiający nie wyklucza łączenia funkcji przez w/w osoby.

Powyższe warunki zostaną udokumentowane:

  1. wykazem osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Należy złożyć wypełniony i podpisany załącznik nr 4 do niniejszego zapytania.

 

Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli  okres  prowadzenia  działalności  jest  krótszy  — w tym  okresie  wykonał  usługi, z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie: min. jedną usługę polegającą na sporządzeniu koncepcji/studium wykonalności odprowadzenia wód opadowych lub ścieków.

 

  1. Postanowienia ogólne:
  • Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia będzie wynagrodzeniem ryczałtowym.
  • Wynagrodzenie obejmuje wszystkie koszty niezbędne do realizacji koncepcji;
  • Pożądane jest, aby przed złożeniem Oferty Wykonawca przeprowadził wizję lokalną terenu, objętego przedmiotem niniejszego zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca.

 

  1. Warunki płatności:

Wynagrodzenie za zrealizowanie przedmiotu zamówienia zostanie zapłacone Wykonawcy na podstawie faktury VAT (lub rachunku), wystawionej(nego) po bezusterkowym odbiorze przedmiotu zamówienia, w terminie do 14 dni od jej otrzymania przez Zamawiającego.

  1. Termin realizacji zamówienia: 6 miesięcy od podpisania
  • Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć:
  • osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Skale, Rynek 29, 32-043 Skała na dzienniku podawczym;
  • przesłać pocztą na adres Urzędu Miasta i Gminy w Skale, Rynek 29, 32-043 Skała;
  • elektronicznie na adres skala@skala.pl

w terminie do 05.03.2025 r. do godz. 10:00.

  • ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie z napisem:

OFERTA: „Koncepcja odwodnienia terenu wraz z zagospodarowaniem wód opadowych                 i roztopowych na terenie miejscowości Cianowice dz. nr ewid. 498/1, 180/1, 181/3”,
oraz adresem Zamawiającego i danymi Wykonawcy;

  • w przypadku braku tej informacji Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z tego braku, np. przypadkowe otwarcie oferty przed terminem otwarcia, a w przypadku przesłania jej pocztą – nie otwarcie w trakcie sesji otwarcia;
  • wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca, niezależnie od wyniku postępowania;
  • informujemy, że Urząd Miasta i Gminy w Skale jest jednostką budżetową publiczną – prosimy o  wyrażenie zgody na podanie: nazwy Wykonawcy, danych adresowych oraz ceny zawartej
    w ofercie do publicznej wiadomości, w szczególności poprzez poinformowanie innych uczestników postępowania o jego wynikach oraz zamieszczenie informacji o zawarciu umowy na stronie internetowej skala.pl, poprzez złożenie klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych według załączonego wzoru (stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zaproszenia).
  • wyrażenie zgody na podanie do publicznej wiadomości powyższych danych jest dobrowolne, jednak niezbędne z punktu widzenia możliwości uczestnictwa w niniejszym postępowaniu dla celów jego przeprowadzenia – niewyrażenie przedmiotowej zgody jest równoznaczne z  brakiem możliwości wzięcia udziału w postępowaniu.

 

  • PROCEDURA WYBORU OFERTY
  1. a) Cena brutto /A/-waga 80 pkt. (80%)

punkty za kryterium Cena brutto zostaną obliczone wg następującego wzoru:

 

    cena brutto oferty najtańszej spośród wszystkich ofert nieodrzuconych

C=                                                                              x  80    = ilość punktów

                 cena brutto wskazana w ofercie badanej

 

  1. b) Doświadczenie Wykonawcy /B/-waga 20 pkt. (20%)

Doświadczenie: ilość wykonanych koncepcji/studium wykonalności odprowadzenia wód opadowych lub ścieków w ciągu 3 lat poprzedzających złożenie oferty:

 

  • 3 szt. i powyżej —20 pkt
  • 2-3szt. — 10 pkt
  • – 0 pkt

 

Wykonawca zobowiązany jest zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu ofertowym — załącznik nr 1 do przedmiotowego zapytania ofertowego.

Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru wg wzoru:

 

Łączna ilość punktów = A + B, gdzie:

A -punkty przyznane w kryterium „Cena brutto”

B -punkty przyznane w kryterium „Doświadczenie Wykonawcy”

Łączna punktacja jest sumą punktów uzyskanych w kryteriach: ceny i doświadczenia Wykonawcy. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.

Oferta bez wykazania doświadczenia zawodowego zostanie odrzucona.

 

    Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego Urzędzie Miasta i Gminy w Skale, ul. Rynek 29,
    32-043 Skała, pok. nr 21 w dniu 05.03.2025 r. o godzinie 10:30.

 

  1. Osoby do kontaktu:

Arika Wijata, tel. (12) 389-10-98 wew. 125, e-mail: arika.wijata@skala.pl

Martyna Majewska, tel. (12) 389-10-98 wew. 125, e-mail: martyna.majewska@skala.pl

 

  1. Informacje o formalnościach, jakie zostaną dopełnione po wyborze najkorzystniejszej oferty: Zamawiający poinformuje Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza o miejscu i terminie podpisania umowy.

 

  1. INFORMACJE I ZASTRZEŻENIA PROCEDURALNE
    1. niezłożenie oferty w wyznaczonym w niniejszym zaproszeniu terminie będzie oznaczać dla Zamawiającego brak zainteresowania realizacją zamówienia ze strony Wykonawcy;
    2. złożenie oferty po upływie wyznaczonego w niniejszym zaproszeniu terminu będzie uważane przez Zamawiającego za niezłożenie oferty; oferta taka zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy;
    3. oferta niespełniająca wskazanych przez Zamawiającego wymagań oraz oferta określająca wykonanie zamówienia niezgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i podanymi przez Zamawiającego warunkami jego realizacji będzie uważana przez Zamawiającego za nieważną
      i nie będzie uwzględniana w procesie wyboru oferty najkorzystniejszej;
    4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków oraz unieważnienia prowadzonego postępowania, którego dotyczy niniejsze zaproszenie, w każdym momencie bez podania przyczyny.

 

Załączniki:

1)       Formularz ofertowy– zał. nr 1.

2)       Oświadczenie o związaniu z ofertą – zał. nr 2.

3)       Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych – zał. nr 3.

4)       Załącznik graficzny

 

 

 

 

 

Ta strona używa plików cookie w celu zapewnienia najwyższej jakości usług. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie oraz akceptację Polityki Prywatności.
Polityka Prywatności
O ciasteczkach
AKCEPTUJĘ