Zaproszenie do składnia ofert Pełnienie nadzoru inwestorskiego w specjalnościach: – uprawnienia zawodowe do nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, – w specjalności sanitarnej posiadającego uprawnienia zawodowe do nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
BR.271.III.1.2025.PG Skała, dn. 21.02.2025 r.
Zaproszenie do składania ofert
- Tryb/podstawa udzielenia zamówienia:
Niniejsze zapytanie ofertowe jest prowadzone w oparciu o Regulamin określający procedurę udzielania zamówień, których wartość, bez podatku od towarów i usług, jest mniejsza niż kwota 130 000 złotych (Zarządzenie Nr 334/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Skała z dnia 13.12.2021 r.) i nie stanowi przedmiotu zamówienia publicznego regulowanego ustawą z dnia Ustawą z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych .
Do niniejszego postępowania nie mają zastosowania przepisy wskazanej ustawy.
- Zamawiający:
Gmina Skała, Rynek 29, 32-043 Skała
- Zamówienie:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego w specjalnościach:
– uprawnienia zawodowe do nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej,
– w specjalności sanitarnej posiadającego uprawnienia zawodowe do nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
dla zadania pn: „Budowa drogi, zatoki postojowej, chodników oraz przyłącze do istniejącej instalacji kanalizacji deszczowej przy szkole podstawowej w Minodze na działkach nr ew. 308, 309 w miejscowości Minoga, Gmina Skała”.
Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże dysponowaniem jedna osobą posiadającą wszystkie opisane uprawnienia, lub odpowiednio osobami posiadającymi poszczególne uprawnienia oddzielnie.
- Opis przedmiotu zamówienia:
Zamówienie obejmuje pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego dla zadania pn: „Budowa drogi, zatoki postojowej, chodników oraz przyłącze do istniejącej instalacji kanalizacji deszczowej przy szkole podstawowej w Minodze na działkach nr ew. 308, 309 w miejscowości Minoga, Gmina Skała”.
Kod CPV: 71247000-1 – Nadzór nad robotami budowlanymi
Zadanie to pełnienie nadzoru inwestorskiego: Budowa drogi, zatoki postojowej, chodników oraz przyłącze do istniejącej instalacji kanalizacji deszczowej przy szkole podstawowej w Minodze na działkach nr ew. 308, 309 w miejscowości Minoga, Gmina Skała.
Zakres inwestycji obejmuje m.in.:
– rozbiórkę istniejących nawierzchni,
– budowę wpustu i przyłącza instalacji kanalizacji deszczowej,
– budowę drogi pożarowej,
– budowę zatok,
– budowę chodników i dostosowanie do potrzeb niepełnosprawnych w rejonie przejść dla pieszych,
– montaż ogrodzenia,
– wykonanie zabezpieczenia sieci: wodociągowej, teletechnicznych (orange), elektrycznych i gazowej wraz z ewentualnymi dokumentacjami technicznymi i ich uzgodnieniami, zgodnie i na podstawie zatwierdzonych i uzgodnionych warunków usunięcia kolizji z gestorami poszczególnych sieci będących w kolizji z inwestycją.
Przedmiot zamówienia, którego dotyczyć będzie nadzór inwestorski został szczegółowo opisany w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt. 2) p. z. p. o numerze BR.271.I.2.2024.PG, adres strony internetowej na której udostępniane były zmiany i wyjaśnienia SWZ oraz inne dokumenty zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-fbc0cbf5-cc6e-48e1-bf10-c59b5370542d z dnia 08.11.2024 r.
Przedmiot zamówienia, którego dotyczyć będzie nadzór inwestorski został szczegółowo opisany w Dokumentacji budowlanej stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ, w Przedmiarze robót – załącznik nr 5 do SWZ oraz w warunkach prowadzenia i usunięcia kolizji z istniejącymi sieciami wodociągowymi, elektrycznymi, teletechnicznymi, gazowymi stanowiących załącznik nr 9 do SWZ – https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-fbc0cbf5-cc6e-48e1-bf10-c59b5370542d z dnia 08.11.2024 r.
Wykonawcą prac jest firma: Firma Budowlana BRUKMAN Roman Staroń. ul. Krakowska 212, 32-065 Krzeszowice,
Wartość kontraktu brutto: 315 997 000,00 zł.
Na pisemny wniosek oferenta (informacja mailowa potwierdzona telefonicznie) Zamawiający udostępni projekt budowlany w formie elektronicznej. Projekt w wersji papierowej do wglądu u Zamawiającego po wcześniejszym umówienie spotkania.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
- zakres obowiązków Wykonawcy określa art. 25 i 26 Prawa budowlanego (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm),
- kontrolowanie szczegółowych rozliczeń budowy zgodnie z zapisami umowy z wykonawcą robót.
- zapoznanie się z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym,
a wykonawcą robót budowlanych, terenem budowy, - reprezentowanie Zamawiającego na budowie, kontrola zgodności wykonania robót budowlanych pod względem technicznym, materiałowym, użytkowym i ekonomicznym, z dokumentacją budowlaną, normami, a także z zasadami wiedzy technicznej,
- sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych,
a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych
i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, - sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie wspólnie z Zamawiającym w próbach i odbiorach technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania,
- potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad,
- sprawdzanie dokumentów przedłożonych przez wykonawcę robót budowlanych do odbioru końcowego,
- przeprowadzenie rozliczenia wykonanych i odebranych robót, zgodnie z umową
z wykonawcą, - uzyskiwanie od projektanta wyjaśnień wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań,
- kontrolowanie stosowania przez wykonawcę robót przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego a także przestrzegania przez wykonawcę robót zasad BHP,
- bieżące informowanie Zamawiającego o postępie w realizacji inwestycji,
- potwierdzenie gotowości do odbioru, dokonanie odbioru, przekazanie Zamawiającemu niezbędnej dokumentacji odbioru (protokoły wraz z załącznikami i dokumentami oraz dokumentacji powykonawczej),
- kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót, w tym odpowiedniego wpisu o objęciu funkcji Inspektora nadzoru jak również wszelkich zmian w sprawowaniu tej funkcji i czynności w toku realizacji robót budowlanych,
- zwoływanie narad koordynacyjnych z udziałem przedstawicieli wykonawcy robót budowlanych, Zamawiającego i Inspektora nadzoru oraz innych zaproszonych osób w celu omawiania lub wyjaśniania bieżących spraw dotyczących wykonania i zaawansowania robót, w szczególności dotyczących postępu prac albo nieprawidłowości w wykonywaniu robót lub zagrożenia terminowego wykonania umowy o wykonanie robót,
- informowanie z 3 – dniowym wyprzedzeniem uczestników narady koordynacyjnej o terminie i miejscu narady, prowadzenie narady i zapewnienie jej protokołowania,
- przekazanie wszystkim osobom zaproszonym na naradę kopii protokołu lub ustaleń. Do ustaleń zapisanych w protokole narady koordynacyjnej, uczestnicy mogą wnieść uwagi w ciągu 3 dni roboczych licząc od dnia otrzymania protokołu. Po tym terminie ustalenia uważa się za wiążące,
- nakazanie wykonawcy robót budowlanych wpisem do dziennika budowy natychmiastowego doprowadzenia terenu budowy do należytego stanu w przypadku stwierdzenia, że teren budowy po zakończeniu robót budowlanych nie został przekazany przez wykonawcę robót budowlanych we właściwym stanie,
- Inspektor nie może bez zgody Zamawiającego podejmować decyzji, które wymagałyby zwiększenia nakładów finansowych przewidzianych w umowie o wykonanie robót budowlanych, stanowiących przedmiot nadzoru inwestorskiego ani decyzji o zmianie zakresu robót,
- inne zadania wynikające z przepisów prawa.
- Termin realizacji:
Termin realizacji zamówienia: Umowa zostaje zawarta na czas realizacji zadania tj. do dokonania odbioru końcowego i rozliczenia zadania. Ostateczny termin realizacji do dnia 10.09.2025 r..
- Warunki udziału w postępowaniu:
Oferent powinien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia budowlane w specjalności:
- drogowej,
- sanitarnej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
- Kryterium wyboru:
Cena = 100 %
- Opis sposobu przygotowania oferty:
Na ofertę składają się następujące dokumenty:
Do oferty należy załączyć:
- formularz ofertowy (Załącznik nr 1),
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (Załącznik nr 2),
- wykaz osób (Załącznik nr 3),
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, - wymagane uprawnienia wraz z przynależnością do izby.
Oferta powinna zawierać komplet wymaganych dokumentów. W przypadku niekompletności oferty Zamawiający wezwie Oferenta do uzupełnienia brakujących dokumentów. Brak uzupełnienia spowoduje odrzucenie oferty.
Zamawiający może wezwać Oferenta do wyjaśnienia treści złożonej oferty.
- Inne postanowienia:
Wynagrodzenie za pełnienie obowiązków inspektora nadzoru będzie wynagrodzeniem ryczałtowym, płatnym po zakończeniu i rozliczeniu danego etapu zadania.
Planowo przewiduje się trzy etapy odbiorów/rozliczeń
Faktura będzie płatna w terminie do 30 dni od dnia jej przedłożenia.
- Termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć Zamawiającemu w zamkniętej kopercie, w następujących formach:
- elektronicznie na adres skala@skala.pl ,
- osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy Skała, Rynek 29, 32-043 Skała na Dzienniku Podawczym (parter),
- przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta i Gminy Skała, Rynek 29, 32-043 Skała,
w terminie do dnia 28 lutego 2025 roku do godz. 12:00.
Kopertę należy zaadresować i opisać w następujący sposób:
Adresat: Urząd Miasta i Gminy Skała, Rynek 29, 32-043 Skała
Oferta na: Sprawowanie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: „Budowa drogi, zatoki postojowej, chodników oraz przyłącze do istniejącej instalacji kanalizacji deszczowej przy szkole podstawowej w Minodze na działkach nr ew. 308, 309 w miejscowości Minoga, Gmina Skała”
Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Dodatkowe informacje:
Dodatkowych informacji udzielają:
Piotr Guzik, tel.: (12) 389-10-98 wew. 114, email: piotr.guzik@skala.pl
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
- Załączniki:
Załącznik nr 1: Formularz ofertowy
Załącznik nr 2: Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
Załącznik nr 3: Wykaz osób
Załącznik nr 4: Wzór Umowy