Wyłapywanie na terenie Gminy Skała bezdomnych zwierząt, ich transport do schroniska i bezterminowe utrzymanie w schronisku w 2025 roku,
Skała, dn. 16.12.2024 r.
RS.6140.1.12.2024.MP
Zapytanie ofertowe
dotyczące zamówień o wartości szacunkowej do 130 000 złotych
Zamawiający zaprasza do złożenia oferty na realizacje zadania:
Wyłapywanie na terenie Gminy Skała bezdomnych zwierząt, ich transport do schroniska i bezterminowe utrzymanie w schronisku w 2025 roku,
I. Zamawiający
Gmina Skała, Rynek 29, 32-043 Skała, tel: 12 389 10 98 wew. 121, fax: 12 389 10 98 wew. 104.
II. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wyłapywaniu na terenie Gminy Skała bezdomnych zwierząt, transport do schroniska, zapewnienie bezdomnym zwierzętom bezterminowo miejsca w schronisku dla zwierząt i opieki nad nimi – w okresie od dnia 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2025 r., zgodnie z postanowieniami określonymi w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o ochronie zwierząt, w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt,
w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 stycznia 2022 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt.
2. Zakres świadczonych usług obejmuje:
– wyłapywanie na terenie Gminy Skała bezdomnych zwierząt, transport i umieszczanie odłowionych zwierząt w schronisku dla zwierząt,
– zapewnienie bezdomnym zwierzętom miejsca i całodobowej opieki w schronisku dla zwierząt,
– zapewnienie właściwych pomieszczeń dla zwierząt, zapewniających swobodne poruszanie się, chroniących przed zimnem, upałami, opadami atmosferycznymi z dostępem do światła dziennego,
– zapewnienie zwierzętom odpowiedniej ilości karmy i stałego dostępu do wody,
– sterylizację lub kastrację bezdomnych zwierząt przyjętych do schroniska z terenu Gminy Skała,
– zapewnienie przyjętym zwierzętom opieki weterynaryjnej ( kontrola stanu zdrowia, zwalczanie pasożytów zewnętrznych i wewnętrznych, wykonywanie koniecznych zabiegów weterynaryjnych i leczenia w razie potrzeby),
– w dniu przyjęcia zwierzęcia do schroniska Wykonawca zakłada mu kartę informacyjną
w której zamieszcza m.in. zdjęcie zwierzęcia, numer ewidencyjny, numer chipu, opis zwierzęcia (wiek, rasa, płeć, data przyjęcia, data opuszczenia schroniska, stan zdrowia, wykonane zabiegi weterynaryjne itp.). Dane w karcie Wykonawca zobowiązuje się uzupełniać o wykonane zabiegi weterynaryjne na bieżąco. W przypadku zgonu podanie przyczyny zgonu – oznakowanie przyjętego do schroniska zwierzęcia mikroczipem. Wykonawca zobowiązuje się do zarejestrowania zwierzęcia w ogólnodostępnej bazie zwierząt,
– podejmowanie działań zmierzających do odnalezienia właściciela i umożliwienia mu odebrania zwierzęcia, zamieszczenie fotografii przedstawiającej sylwetkę zwierzęcia z opisem
i wskazaniem miejsca odebrania zwierzęcia na stronie internetowej schroniska,
– poszukiwanie nowych właścicieli dla bezdomnych zwierząt przyjętych do schroniska
i przekazywanie ich do adopcji osobom zdolnym zapewnić im należytą opiekę,
– prowadzenie ewidencji bezdomnych zwierząt z terenu gminy Skała przyjętych do schroniska umożliwiającej identyfikację zwierząt,
– w przypadku upadku zwierzęcia utylizacja zwłok zgodnie z obowiązującymi przepisami,
– przekazywanie Zamawiającemu kwartalnego sprawozdania z realizacji umowy.
Opiekę weterynaryjną w tym wykonanie niezbędnych szczepień zwierząt, sterylizację/kastrację, zwalczanie pasożytów zewnętrznych zapewnia Wykonawca na mocy podpisanej odrębnej umowy z lekarzem weterynarii.
Dopuszczalna jest eutanazja odłowionych zwierząt w przypadkach wymienionych w ustawie
o ochronie zwierząt, przy czym zabieg ten może wykonać jedynie lekarz weterynarii.
Zamawiający nie będzie ponosił kosztów utrzymania zwierząt dostarczonych na zlecenie innych podmiotów lub osób trzecich.
3. Szacuje się, że liczba bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Skała będących przedmiotem zamówienia to ok. 30 psów i ok. 10 kotów. Zamawiający zastrzega, że liczba zwierząt może być większa lub mniejsza.
W ofercie należy określić cenę w taki sposób aby obejmowała ona wszystkie elementy zamówienia – Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą mieć wpływ na cenę oferty.
III. Stawiane wymagania i warunki udziału w postępowaniu
1. Wykonanie usługi wyłapywania bezdomnych zwierząt nastąpi nie później niż do 3 godzin od zgłoszenia przez pracownika Urzędu Miasta i Gminy lub funkcjonariusza Komisariatu Policji
w Skale, w przypadku zdarzenia drogowego z udziałem zwierzęcia usługa nastąpi nie później niż
do 1,5 godziny od zgłoszenia.
2. Usługa wyłapywania wykonywana będzie z wykorzystaniem specjalistycznych urządzeń
i środków przeznaczonych do chwytania zwierząt. Sposób wyłapywania i przewożenia zwierząt oraz utrzymania w schronisku nie może stwarzać zagrożenia dla życia i zdrowia zwierząt oraz nie może wiązać się z zadawaniem im cierpienia. Do przewożenia wyłapanych zwierząt wykorzystany będzie samochód wyposażony w odpowiednie środki techniczne, zatwierdzony przez Powiatowego Lekarza Weterynarii, zarejestrowany, posiadający aktualne badania techniczne
i świadectwa dopuszczenia do ruchu. Przewożenie zwierząt odbywać się będzie transportem samochodowym, w klatkach umożliwiających swobodne przyjęcie przez zwierzę pozycji stojącej lub leżącej, podłogą zapewniającą utrzymanie higieny w czasie transportu. Po wyłapaniu zwierzęta będą przewożone do schroniska dla bezdomnych zwierząt. Po wyłapaniu a jeszcze przed umieszczeniem w schronisku zwierzęta mogą być również przebadane przez lekarza weterynarii
w gabinecie weterynaryjnym w celu oceny ich stanu zdrowia.
Usługa będzie realizowana całodobowo przez 7 dni w tygodniu, w tym w dni wolne od pracy.
3. Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności:
1. Posiada zezwolenie na prowadzenie schroniska dla zwierząt wydane na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach.
2) Posiada decyzję o nadaniu schronisku weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego zgodnie
z art. 5 ust. 9 ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt,
3) Posiada zezwolenie na transport zwierząt.
4) Posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
5) Wykonawca musi znajdować się w odpowiedniej sytuacji finansowej umożliwiającej wykonanie zamówienia.
Do oferty Wykonawcy dołączają następujące dokumenty:
a/ Wypełniony formularz ofertowy (załącznik. nr 1)
b/ Podpisane oświadczenie (załącznik nr 3)
c/ Dokumenty potwierdzające uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności wymienione w cz. III ust. 3 pkt 1), pkt 2), pkt 3), (dołączyć należy kopie potwierdzone za zgodność oryginałem),
d/ Podpisane oświadczenie, że Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania zezwolenia
od Burmistrza Miasta i Gminy Skała w trybie art. 7 ust. 1 pkt. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami (załącznik nr 4), nie dotyczy podmiotów posiadających zezwolenie.
W przypadku gdy Wykonawca nie prowadzi schroniska, oprócz w/w dokumentów przedkłada również umowę ze schroniskiem, które będzie przyjmowało wyłapane bezdomne zwierzęta.
IV. Termin realizacji zamówienia
Termin świadczenia usługi – od dnia 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2025 r.
V. Opis sposobu przygotowania oferty
1. Oferta powinna ;
– być sporządzona w języku polskim, w formie pisemnej, opatrzona pieczątka firmową,
– posiadać datę sporządzenia,
– zawierać adres lub siedzibę oferenta, numer telefonu, numer NIP, ewentualnie KRS
– być podpisana przez osobę uprawnioną ze strony wykonawcy,
– uwzględniać cały przedmiot zamówienia.
Oferta powinna być złożona na wypełnionym i podpisanym przez Wykonawcę formularzu ofertowym dołączonym do niniejszego zapytania ofertowego.
VI. Miejsce i termin składania ofert
1. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie Zamawiającego na adres: Urząd Miasta i Gminy Skała, Rynek 29 , 32-043 Skała w terminie do dnia 23 grudnia 2024 roku do godziny 12.00.
2. Oferty dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących złożonych ofert.
4. Numer telefonu do kontaktu: 12 3891098 wew. 121
VII. Ocena ofert
Zamawiający dokona wyboru oferty biorąc pod uwagę następujące kryteria:
Cena 100 %, najniższa cena.
VIII. Dodatkowe informacje
1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia prowadzonego postępowania bez podania przyczyn.
2. Jeżeli oferta nie zawiera wszystkich wymaganych zapytaniem ofertowym dokumentów Zamawiający wzywa Wykonawcę do uzupełnienia oferty w wyznaczonym terminie. Nie uzupełnienie dokumentów w wyznaczonym terminie lub złożenie dokumentów niewłaściwych powoduje odrzucenie oferty. Zamawiający nie ma obowiązku powiadamiania Wykonawcy
o odrzuceniu oferty. Oferta ta nie bierze udziału w ocenie.
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania oferenta do wyjaśnienia wysokości ceny, jeżeli będzie budzić wątpliwość w szczególności, gdy istnieje podejrzenie rażąco niskiej lub wysokiej ceny.
Jeżeli Wykonawca w wyznaczonym terminie przez Zamawiającego nie udzieli stosownych wyjaśnień w żądanym zakresie, oferta ta podlega odrzuceniu z prowadzonej procedury bez konieczności powiadamiania o tym oferenta i innych uczestników postępowania.
Oferta odrzucona nie bierze udziału w ocenie.
4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość pisemnego powiadomienia o wyniku przeprowadzonego postępowania jedynie Wykonawcę, który zostanie wybrany.
KLAUZULA RODO
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119z 04.05.2016):
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miasta i Gminy Skała, 32-043 Skała, Rynek 29 jest Burmistrz Miasta i Gminy Skała.
2. Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a RODO, Urząd Miasta i Gminy Skała wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Pana Pawła Chochół z którym można skontaktować się poprzez e-mail: iodo@skala.pl lub pisemnie na adres urzędu z dopiskiem Inspektor Ochrony Danych Osobowych w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
3. Dane osobowe będą przetwarzane przez administratora w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotowego projektu zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) zwanego RODO.
4. Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
5. Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt 3 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
6. Posiada Pan/Pani prawo do: żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub o prawie do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
7. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Podanie danych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego
/ pieczęć firmowa/
FORMULARZ OFERTOWY
W związku z zaproszeniem do składania ofert na wykonanie zadania pn.
Wyłapywanie na terenie Gminy Skała bezdomnych zwierząt, ich transport do schroniska i bezterminowe utrzymanie w schronisku w 2025 roku,
zgodnie z wymogami ustawy o ochronie zwierząt i obowiązującymi przepisami składam ofertę na wykonanie powyższego zamówienia:
1. Nazwa i adres Wykonawcy:
…………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………….
NIP ………………………………………………………..
Numer telefonu ……………………………..……………..
E-mail …………………………………………………………………………………………..
2. Oferuję wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę :
I WARIANT
Jednostkowa cena za wyłapanie, transport, opiekę nad zwierzęciem i bezterminowe utrzymanie w schronisku dla zwierząt za 1 psa powyżej 8-go tygodnia życia:
….…… złotych brutto, słownie: ………………………………złotych brutto w tym podatek VAT;
100% podanej kwoty stanowi należność za dorosłego psa /powyżej 8 tygodnia życia/,
45% podanej kwoty stanowi należność za psa do 8-tygodnia życia,
200% podanej kwoty stanowi należność za sukę ze szczeniakami do 8 tygodni życia/ bez względu na ilość szczeniąt /,
45 % podanej kwoty stanowi należność za odbiór kota powyżej 8 tygodni życia,
100 % podanej kwoty stanowi należność za kotkę z kociętami do 8 tygodni życia,
30 % podanej kwoty stanowi należność za kota do 8 tygodni życia /bez kotki za 1 szt./,
75 % podanej kwoty stanowi należność za inne zwierzę ,
23 % podanej kwoty stanowi należność za psa/kota w przypadku gdy zwierzę zostanie odebrane przez właściciela ze schroniska,
10% podanej kwoty stanowi należność w przypadku gdy Wykonawca przybył do miejsca w którym zgłoszono podjęcie interwencji lecz z przyczyn od niego niezależnych nie doszło do wyłapania zwierzęcia (np. w sytuacji gdy odnalazł się właściciel zwierzęcia).
II WARIANT
Ryczałt miesięczny w kwocie ………. złotych brutto, słownie…………………złotych brutto za wyłapanie, transport, opiekę nad zwierzęciem i bezterminowe utrzymanie w schronisku 30 zwierząt w skali roku.
3. W cenie oferty zostały uwzględnione wszystkie koszty wykonania zamówienia i realizacji umowy.
Oświadczam, że:
a/ akceptuję wszystkie warunki zawarte w zaproszeniu do składania ofert.
b/ dysponuję potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
c/ zobowiązuję się w przypadku wybrania mojej oferty do zawarcia stosownej umowy w uzgodnionym z Zamawiającym miejscu i terminie .
………………………………………………………………….
/data i podpis wykonawcy składającego ofertę/
Załącznik Nr 2 do zapytania ofertowego
PROJEKT UMOWY NA ŚWIADCZENIE USŁUG
WYŁAPYWANIA BEZDOMNYCH ZWIERZĄT, Z ZAPEWNIENIEM OPIEKI W SCHRONISKU
NR ……………/2024
zawarta w dniu …..12.2024 r. w Skale pomiędzy:
Gminą Skała, z siedzibą w Skale, Rynek 29, 32-043 Skała, posiadającą numer identyfikacji podatkowej (NIP): 677 10 24 094, REGON: 351555602, reprezentowaną przez:
……………………… – Burmistrza Miasta i Gminy Skała
przy kontrasygnacie …………… – Skarbnika Gminy Skała
zwaną dalej: „Zamawiającym”
a
………………………………………………., wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: …………, NIP: ……………, REGON: …………, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy w …………., ……. Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o kapitale zakładowym: …………. złotych, reprezentowaną przez:
…………………… – Prezesa Zarządu
zwaną dalej „Wykonawcą”,
zwanymi dalej łącznie „Stronami”, a każdy z osobna „Stroną.
Podstawą zawarcia niniejszej umowy jest postępowanie prowadzone w formie zapytania ofertowego o wartości poniżej 130 000 zł netto – z uwagi na wartość zamówienia w oparciu o art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r., Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605) nie stosowano przepisów ustawy.
§ 1. PRZEDMIOT UMOWY
1. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania usług, które będą polegać na wyłapywaniu na terenie Gminy Skała bezdomnych zwierząt, transportowaniu ich do schroniska dla zwierząt, oraz zapewnieniu zwierzętom bezterminowo miejsca w schronisku i sprawowaniu opieki nad nimi w schronisku, za wynagrodzeniem określonym w § 3.
2. Usługa będzie realizowana całodobowo w dni robocze oraz wolne od pracy i świąteczne, po telefonicznym zgłoszeniu przez pracownika Urzędu Miasta i Gminy w Skale lub funkcjonariusza Komisariatu Policji w Skale.
3. Wykonanie usługi wyłapania zwierzęcia i przewiezienia do schroniska nastąpi nie później niż do 3 godzin od chwili zgłoszenia, w przypadku zwierzęcia rannego w wyniku zdarzenia drogowego nie później niż do 1,5 godziny od zgłoszenia.
4. Wykonawca realizując zadanie o którym mowa w ust.1 – zobowiązuje się w szczególności do:
1) wyłapywania na terenie Miasta i Gminy Skała bezdomnych zwierząt, transportu i umieszczania odłowionych zwierząt w schronisku. Usługa wyłapywania wykonywana będzie
z wykorzystaniem specjalistycznych urządzeń i środków przeznaczonych do chwytania zwierząt. Do przewożenia wyłapanych zwierząt wykorzystany będzie samochód wyposażony w odpowiednie środki techniczne, zatwierdzony przez Powiatowego Lekarza Weterynarii, zarejestrowany, posiadający aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu. Po wyłapaniu zwierzęta będą przewożone do schroniska dla bezdomnych zwierząt
w ………………… Po wyłapaniu a jeszcze przed umieszczeniem w schronisku zwierzęta mogą być również przebadane przez lekarza weterynarii w gabinecie weterynaryjnym w celu oceny ich stanu zdrowia;
2) zapewnienia bezdomnym zwierzętom miejsca i całodobowej opieki w schronisku dla zwierząt od momentu ich przyjęcia do czasu adopcji lub naturalnej śmierci;
3) zapewnienia właściwych pomieszczeń dla zwierząt zapewniających swobodne poruszanie się, chroniących przed wpływami warunków atmosferycznych;
4) zapewnienia zwierzętom odpowiedniej ilości karmy i stałego dostępu do wody;
5) zapewnienia sterylizacji lub kastracji bezdomnych zwierząt przyjętych do schroniska z terenu gminy Skała;
6) zapewnienia zwierzętom w razie potrzeby pomocy lekarsko – weterynaryjnej;
7) oznakowania zwierzęcia mikroczipem;
8) szczepienia przeciwko wściekliźnie;
9) usypiania ślepych miotów w przypadkach określonych w ustawie o ochronie zwierząt;
10) podejmowania działań zmierzających do odnalezienia właściciela i umożliwienia mu odebrania zwierzęcia ze schroniska;
11) poszukiwania nowych właścicieli dla zwierząt przyjętych do schroniska i przekazywanie ich
do adopcji osobom zdolnym zapewnić im właściwą opiekę;
12) prowadzenia ewidencji bezdomnych zwierząt przyjętych do schroniska z terenu Gminy Skała;
13) przekazywania Zamawiającemu kwartalnego sprawozdania dotyczącego realizacji umowy
i obejmującego w szczególności: ilość przyjętych do schroniska bezdomnych zwierząt, wskazanie wykonanych zabiegów weterynaryjnych dla zwierząt przyjętych do schroniska z terenu Gminy Skała z uwzględnieniem zabiegów sterylizacji i kastracji, ilość bezdomnych zwierząt oddanych nowym właścicielom do adopcji, ilość zwierząt padłych w schronisku oraz poddanych eutanazji ze wskazań lekarskich, ilość zwierząt z terenu Gminy Skała aktualnie znajdujących się w schronisku – w terminie do 1 miesiąca po upływie kwartału.
5. Zamawiający wymaga, aby usługi określone w ust. 1-4 były wykonywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt (Dz.U. z 2023 r., poz. 1580), Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. z 1998r. nr 116, poz. 753 z późn. zm.) i Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 stycznia 2022 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. 2022 r. poz. 175). Sposób wyłapywania i przewożenia zwierząt do schroniska dla zwierząt nie może stwarzać zagrożenia dla życia i zdrowia zwierząt oraz nie może wiązać się z zadawaniem im cierpienia.
6. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zwierzętom transport w warunkach określonych
w przepisach szczególnych i spełniających warunki określone w art. 24 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2023 r., poz. 1580).
7. Zwierzętom po które w ciągu 14 dni od wyłapania nie zgłosi się właściciel, Wykonawca może poszukiwać nowych opiekunów. W przypadku pozyskania nowego opiekuna Wykonawca przekazując zwierzę do adopcji powinien uprzednio sprawdzić warunki w jakich przekazane zwierzę będzie przebywać. Wykonawca może odmówić wydania zwierzęcia nowemu opiekunowi jeśli wystąpią przesłanki wskazujące na możliwość nie zapewnienia zwierzęciu odpowiedniej opieki przez kandydata na nowego opiekuna. Informacje o zaadoptowanych zwierzętach Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w sprawozdaniu kwartalnym.
8. Wykonawca oświadcza, iż posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, oraz uprawnienia potrzebne do wykonywania umowy, a także dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym
i osobowym, które gwarantują należyte wykonanie umowy.
9. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania umowy najwyższą starannością, zapisami umowy, wymaganiami Zamawiającego, oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
10. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zakazu cesji tj. zakazu przenoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek praw lub obowiązków wynikających z tej umowy na osoby trzecie, bez wcześniejszej pisemnej zgody Zamawiającego.
11. Każda ze stron zobowiązuje się do informowania drugiej strony o okolicznościach mających wpływ na zakres wzajemnych świadczeń.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo na przeprowadzenie okresowej kontroli w prowadzonym przez Wykonawcę schronisku, której zakres dotyczyć będzie zwierząt wyłapanych na terenie Gminy Skała.
§ 2. OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY
1. Umowa zostaje zawarta na czas określony od dnia 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2025 r.
2. Każda ze stron może wypowiedzieć umowę w trybie 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia.
§ 3. WYNAGRODZENIE I ZASADY ROZLICZEŃ
1. Wykonawca z tytułu wykonywanych usług otrzyma łączne wynagrodzenie nieprzekraczające kwoty brutto ………………… (słownie: …………………………).
2. Wynagrodzenie Wykonawcy ma charakter ryczałtowo-ilościowy i składa się z iloczynu stawek jednostkowych za zwierzę oraz ilości zwierząt, wobec których w okresie rozliczeniowym Wykonawca wykonał czynności opisane w §1 (płatne jednorazowo w miesiącu wyłapania zwierzęcia).
3. Stawki jednostkowe, oparte są o stawkę podstawową, który wynosi ………………..brutto (słownie: ……………………/100) za wyłapanie, transport, opiekę na zwierzęciem i bezterminowe utrzymanie w schronisku dla zwierząt dla 1 psa powyżej 8 tygodnia życia – i wynoszą:
1) 100% stawki podstawowej- za dorosłego psa /powyżej 8 tygodnia życia/;
2) 45% stawki podstawowej – za psa do 8-tygodnia życia;
3) 200% stawki podstawowej – za sukę ze szczeniakami do 8 tygodni życia/ bez względu na ilość szczeniąt/;
4) 45% stawki podstawowej – za kota powyżej 8 tygodni życia;
5) 100% stawki podstawowej – za kotkę z kociętami do 8 tygodni życia;
6) 30% stawki podstawowej – za kota do 8 tygodni życia /bez kotki za 1 szt./;
7) 75% stawki podstawowej – za inne zwierzę;
8) 23% stawki podstawowej – za psa/kota w przypadku gdy zwierzę zostanie odebrane przez właściciela ze schroniska;
9) 10% stawki podstawowej – w przypadku gdy Wykonawca przybył do miejsca, w którym zgłoszono podjęcie interwencji lecz z przyczyn od niego niezależnych nie doszło do wyłapania zwierzęcia ( np. w sytuacji, gdy odnalazł się właściciel zwierzęcia) lub stawka ryczałtu miesięcznego, która wynosi……………….brutto (słownie:……………………./100)
4. Ustawowa zmiana stawki podatku VAT w okresie obowiązywania umowy nie skutkuje zwiększeniem kwoty brutto należnej Wykonawcy.
5. Wynagrodzenie płatne jest miesięcznie, na podstawie przedłożonej przez Wykonawcę faktury
i informacji o ilości podjętych interwencji na terenie Gminy Skała. Do faktury Wykonawca dołączy również kopie kart informacyjnych zwierząt przyjętych w danym miesiącu do schroniska.
6. Faktura powinna być wystawiona w następującej formie;
Nabywca: Gmina Skała, Rynek 29, 32-043 Skała, NIP: 677-10-24-094
Odbiorca: Urząd Miasta i Gminy w Skale, Rynek 29, 32-043 Skała .
7. Zamawiający zobowiązuje się przekazać wynagrodzenie w terminie 21 dni od daty otrzymania faktury i informacji o ilości podjętych interwencji. Wynagrodzenie płatne jest przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy o nr.:…………………………………
8. Wykonawca oświadcza, że numer rachunku bankowego wskazany na fakturze wystawionej w związku z realizacją umowy zawartej z Gminą Skała jest numerem właściwym dla dokonania rozliczeń na zasadach podzielnej płatności (splitpayment), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r., poz. 1570). Wykonawca oświadcza, że rachunek bankowy, wskazany dla celów rozliczeń w ramach wykonania Umowy, jest zawarty – jako numer rachunku rozliczeniowego Wykonawcy wskazany w zgłoszeniu identyfikacyjnym lub zgłoszeniu aktualizacyjnym i potwierdzony przy wykorzystaniu STIR w rozumieniu ustawy Ordynacja podatkowa – w wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, prowadzonym w postaci elektronicznej przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, („biała lista podatników VAT”).
§ 4. KARY UMOWNE
1. Strony ustalają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy w formie zryczałtowanego odszkodowania (kary umowne).
2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku:
1) odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, w wysokości 4000,00 złotych.
2) niepodjęcia przez Wykonawcę czynności określonych w §1 niniejszej umowy w ciągu 3 godzin od chwili zgłoszenia (telefonicznego lub drogą elektroniczną) odbioru zwierzęcia bezdomnego lub w ciągu 1,5 godziny od zgłoszenia w przypadku zwierzęcia rannego – w wysokości 100,00 złotych za każdą godzinę opóźnienia w realizacji powyżej opisanej czynności.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo potrącania kar umownych z należnego Wykonawcy wynagrodzenia.
4. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę
z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający w wysokości 3000,00 złotych.
5. Każda ze Stron dokona zapłaty kar umownych przelewem na wskazany przez drugą Stronę umowy rachunek bankowy, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia mu żądania zapłaty,
z zastrzeżeniem ust. 5.
6. Realizacja zapłaty kar umownych naliczonych przez Zamawiającego może nastąpić poprzez potrącenie kary z kwoty należnego do zapłaty Wykonawcy wynagrodzenia.
7. Zapłacenie kar umownych nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku wykonania przedmiotu umowy.
8. Wszelkie kary umowne zastrzeżone w ust. 1 mogą być kumulowane, w ten sposób, że Wykonawca będzie zobowiązany do zapłaty każdej nałożonej kary umownej, choćby należała się ona z innego tytułu.
9. Strony mają prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, na zasadach ogólnych, gdy szkoda przewyższy wysokość kar umownych, bądź wystąpiła z innego tytułu.
10. Maksymalna wysokość kar umownych przysługujących Zamawiającemu nie może przekroczyć 100% maksymalnego wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1 niniejszej umowy.
§5. ODSTĄPIENIE
1. Oprócz przypadków wymienionych w treści Kodeksu cywilnego, Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących przypadkach:
1) nierozpoczęcia lub opóźnienia w rozpoczęciu realizacji umowy przez Wykonawcę, dających podstawę do uzasadnionego przewidywania, że przedmiot umowy nie będzie realizowany zgodnie z umową, a nierozpoczęcie lub opóźnienie w rozpoczęciu realizacji obowiązków Wykonawcy określonych niniejszą umową nastąpiło z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zaistnienie wskazanych okoliczności zwalnia Zamawiającego od obowiązku zapłaty Wykonawcy jakiegokolwiek wynagrodzenia;
2) zajęcia majątku Wykonawcy przez organy egzekucyjne;
3) złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości Wykonawcy;
4) zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej przez Wykonawcę, wszczęcie likwidacji Wykonawcy,
5) niewykonywania lub nienależytego wykonywania przedmiotu umowy, w szczególności, gdy wykonuje go z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa, pomimo wezwania przez Zamawiającego do zaprzestania naruszeń, i wyznaczeniu terminu na usunięcie naruszeń/nieprawidłowości.
2. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży
w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. Postanowienia o karach umownych nie mają w tym przypadku zastosowania i Wykonawca nie może żądać odszkodowania.
2. Z prawa odstąpienia od umowy można skorzystać w terminie do 3 miesięcy od dnia w którym nastąpiło zdarzenie będące przyczyną odstąpienia.
3. Odstąpienie od umowy będzie dokonane na piśmie, pod rygorem nieważności, z podaniem przyczyn odstąpienia i wskazaniem terminu odstąpienia.
4. Strony dokonają rozliczenia umowy w terminie do 30 dni od dnia odstąpienia.
5. Zamawiający zachowuje prawo do dochodzenia kar umownych w przypadku odstąpienia
od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
§6. RODO
1. W związku z wykonaniem umowy dane osobowe Wykonawcy i jego pracowników będą przetwarzane przez Gminę Skała z siedzibą w Skale, Rynek 29, 32-043 Skała w celu realizacji przedmiotowej umowy, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej „RODO”, tj. ze względu na to, że przetwarzanie to jest niezbędne do wykonania niniejszej umowy oraz w celu jej realizacji.
2. Administratorem danych osobowych jest Gmina Skała z siedzibą w Skale, Rynek 29,
32-043 Skała, e-mail: skala@skala.pl.
3. Administrator przetwarza dane osobowe znajdujące się w tej umowie i uzyskane przez niego w związku z jej zawarciem, tj. imię, nazwisko, adres, numer uprawnień, e-mail, telefon, numer dowodu osobistego, numer PESEL.
4. Wykonawca i jego pracownicy ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Ma również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
5. Wykonawca nie jest zobowiązany do podania danych osobowych, ale jest to warunkiem zawarcia niniejszej umowy.
§ 7. UPRAWNIENIA ZAMAWIAJĄCEGO
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do pełnej kontroli działalności Wykonawcy w zakresie objętym niniejszą umową.
2. Zamawiający ma nieograniczone żadnymi okolicznościami prawo wejścia na teren schroniska osób wskazanych przez Burmistrza Miasta i Gminy Skała, w każdym wyznaczonym przez siebie czasie w celu kontroli zgodności realizacji usługi z zapisami umowy.
3. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca udostępni wszelkie dokumenty dotyczące realizacji umowy, w szczególności wykonanych zabiegów weterynaryjnych, dokonywanych adopcji oraz pochodzenia karmy lub wszelką inną dokumentację mającą bezpośredni lub pośredni wpływ na prawidłowość wykonania niniejszej umowy i zgodność podejmowanych przez Wykonawcę czynności z przepisami obowiązującego prawa i zapisami umowy.
§ 8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. We wszystkich sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawne, a w szczególności ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz.U.
z 2023 r., poz. 1580), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U z 1998r. nr 116, poz. 753 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 stycznia 2022 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. 2022 r. poz. 175).i przepisy Kodeksu Cywilnego
3. Wszelkie spory wynikłe ze stosowania niniejszej umowy rozstrzygać będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
4. Umowa zostaje sporządzona w 4 jednobrzmiących egzemplarzach, w tym 1 egzemplarz dla Wykonawcy.
ZAMAWIAJĄCY: WYKONAWCA:
Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego
………………………, dn. ………………
Oświadczenie
Ja niżej podpisany/a …………………………………………………………………………………
oświadczam, że uzyskałem/am wszelkie niezbędne informacje do przygotowania oferty i wykonania zamówienia publicznego. Oświadczam, że zapoznałem/am się z projektem umowy i akceptuję go.
………………………………………………….
Podpis osoby upoważnionej do składania
oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy
Załącznik nr 4 do zapytania ofertowego
………………………, dn. ………………
Oświadczenie
Ja niżej podpisany/a ………………………………………………………………………………… oświadczam, że przed podpisaniem umowy zobowiązuję się do uzyskania zezwolenia Burmistrza Miasta i Gminy Skała w trybie art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na terenie Gminy Skała.
………………………………………………….
Podpis osoby upoważnionej do składania
oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy